MENÜ

Otomatik Vitesi Doğru Kullanma Rehberi

Yolda
3 Dakikalık Okuma Garenta

“Hangi araç bana uygun?”, “Dizel mi, benzinli mi?” gibi sorulara, özellikle son yıllarda “Manuel vites mi otomatik vites mi?” soruları da katıldı. Aldıkları cevaplardan sonra otomatik vitesi tercih edecek olan sürücüler, otomatik vitesin nasıl kullanılacağı hakkında bilgi almaya yeltendi. Otomatik vitesi kullanmak oldukça pratik. Sürücünün müdahalesine gerek kalmadan vites değişimini gerçekleştirdiğinden trafikte oldukça avantaj sağlıyor. Peki, bu avantajı doğru kullandığınızdan emin misiniz?

 

“P” Modunu Doğru Kullanın

 

Aracınız hareket halindeyken vitesi P moduna almamaya özen gösterin. Aracınızı tamamen durduğu anda P konumuna alabilirsiniz. Park konumunda araca herhangi bir yük binmez, bunun için bu mod mutlaka el freni ile desteklenmeli. Özellikle aracınızı yokuşa park ediyorsanız bu kural çok önemli. Yokuştaki aracı sadece P moduna alıp el freniyle desteklememek, P modunun hareket etmemesini sağlayan tırnağa aşırı sorumluluk verir. Beraberinde bu tırnak, kolaylıkla zedelenebilir. Böylece yığılma yükü el frenine yüklenmiş olur ve şanzıman ilk yükü göğüslemek zorunda kalmadığı için zarar görmekten kurtulur.  

 

Bekleme Durumu Olmadıkça N Modunu Kullanmayın

 

Otomatik viteste “N” modu, araç çalışır durumda bekleme yapılacaksa kullanılmalıdır. Bekleme durumu olmadığı sürece vitesi kesinlikle “N” konumuna getirmemeniz gerekiyor. Araç giderken vitesi boş pozisyona getirmek, vites kutusunu bir zaman sonra yağsız bırakacaktır. Bu durum arızalara müsait hale gelen bir otomatik şanzımanla karşılaşmanıza neden olabilir.

 

Ani Kalkışlardan Kaçının

 

 

Otomatik şanzımanlı otomobillerde en çok dikkat edilmesi gereken noktalardan biri de ani kalkışlardan kaçınmak. Sert kalkışlar, şanzımana zarar verir. Fakat sakin kalkış durumu da çok fazla abartılmamalı. Aracın güç ayırıcıdan kurtarabilmesi için ikinci vitese geçişini kolaylaştıracak bir hızla kalkış yapmak uygun olacaktır. Bu hareket, benzin tasarrufunu da beraberinde getirir.

 

Sollamalarda Gazı Daha Fazla Kullanın

 

Sollamalarda dikkat edilecek en önemli şey, gaza biraz daha basmaktır. Otomatik vitesli araçlarda sollama yaparken gaza biraz daha fazla basarak vitesin düşürülmesi sağlanır. Bu durum daha emniyetli bir sollamayı beraberinde getirir.  

 

Yokuşlara Dikkat!

 

Yokuşlarda aracı boşa almak, çoğu sürücünün yaptığı bir hareket. Fakat otomatik vitesli araçlarda yokuş inerken N moduna almak, şanzımana zarar vererek sürüş keyfinizi engelleyebilir. Yokuş çıkarken bir ayağınızın gazda olması ise önemli. Yokuşlardayken gaza biraz daha sert basmak, daha kolay çıkmanıza olanak sağlar. Yokuşa gelmeden önce hızın biraz arttırılıp çıkışa geçilmesi avantajlı bir tercih olabilir. Eğer yokuşta durmanız gerekiyorsa endişelenmeyin. Yokuşta durulduğunda, birçok otomatik vites araçta geri kaydırmayı önleyici yardımcı bir sistem vardır. Bunun için yokuşta araba sürmenin rahatlığını sonuna kadar yaşayabilirsiniz.

 

YORUMLAR

EDİTÖRÜN SEÇİMİ

  Turizm sektörü, günümüz yeniliklerini ve trendlerini yakalamak için sürekli gelişiyor, değişiyor. Bir konsepte ve temaya dayalı turlar, günümüzde oldukça…

INSTAGRAM'DAN