MENÜ

Seyahatin Yeni Nesil Hali: Bleisure Trendi

İlham
5 Dakikalık Okuma Garenta

 

Instagram destinasyonları, gastronomi seyahatleri, dijital detoks gibi kavramlar son yıllarda hayatımızın önemli bir parçası oldu ve tatil anlayışımızı, beklentimizi fazlasıyla değiştirdiler. Farklılaşan alışkanlıklar, değişen ihtiyaçlar yeni gezi trendleri yarattı. 

 

Son birkaç yıldır sıklıkla dile getirilen ve 2019 yılı içerisinde de seyahat trendleri arasına giren ‘bleisure’ kavramı ise klasik iş yolculuklarına ve seyahat anlayışına yeni bir deneyim ekleme fırsatı sunuyor. Yapılan araştırmalara göre iş için seyahat eden çalışanların çok büyük bir kısmı aynı seyahat içerisinde boş vakitlerinin olmasından hoşlanıyor. 

 

Bu iş gezilerindeki boş vakit isteği, bleisure kavramının doğmasını sağlamış. Peki, nedir bu bleisure trend ve bleisure tatil? Dilerseniz tüm dünyayı etkisi altına alan bu kavramı beraber inceleyelim.

 

Bleisure Ne Demek? 

 

bleisure-ne-demek

 

İş (business) ve boş vakit (leisure) sözcüklerinin birleşmesi ile oluşan bleisure, iç içeliği ifade ediyor. İş seyahatlerini boş vakitle buluşturan bu yeni bleisure trendi farklı bir seyahat anlayışını ifade ediyor. Özellikle 1980 ve 2000’li yıllar arasında doğan Y kuşağı ile beraber yükselen bleisure trendi, 2019 senesi içinde cinsiyet, yaş veya statü fark etmeksizin yeni bir seyahat tutkusuna dönüştü. 

 

Yoğun çalışan ve iş seyahatlerinde kendilerine vakit ayıramayanlar açısından hayli cazip olan bu kavram, iş hayatını çok daha keyifli hale getirmeyi amaçlıyor. Bleisure trendi, iş ve eğlence gezisi olarak tanımlanıyor. Dünya çapındaki iş seyahati pazarının 2020 yılına kadar 1.4 trilyon dolara erişeceği düşünülünce bu seyahat türünün önümüzdeki yıllara damga vuracağını belirtmekte de fayda var. 

 

Bleisure Gezginler Kimlerdir? 

 

bleisure-gezginler-kimlerdir

 

Bleisure gezginleri, profesyonel iş hayatlarını boş zamanlarıyla birleştiren bireyler olarak tanımlayabiliriz. Bu terim ilk defa 2009 yılı içerisinde ‘The Future Laboratory’ tarafından kullanılmış. Bu arada kurumsal iş seyahatlerinde iş gezilerinin kişisel amaçlar için uzatılması ‘bizcation’ olarak da biliniyor. 

 

2009 yılında ilk defa kullanılan bleisure, 2011 yılından itibaren incelenmeye başlanmış. 2011’den bu yana yapılan araştırmalar, iş ve eğlenceyi bir araya getiren seyahatlerin düzenli olarak büyüdüğünü gösteriyor. Örneğin şu an ABD’de yapılan seyahatlerin %43’ünü bleisure tipindeki seyahatler oluşturuyor. 

 

Bleisure Gezginlerin Profili Nasıldır?

 

bleisure-gezginlerin-profili-nasildir

 

Bleisure gezginler açısından belirgin bir profil çizmek kolay değil. Ancak bu seyahat türünün özellikle teknoloji, bilişim ve sağlık sektörlerinde çalışanlar arasında oldukça yaygın olduğu söylenebilir. Sıklıkla yurt içi ve yurt dışı konferanslara, kongrelere, müşteri toplantılarına, sunumlara katılan çalışanlar açısından bu yeni seyahat biçimi hayli verimli oluyor. 

 

Bleisure gezginler seyahat sıklığına, yaşa ve cinsiyete göre gruplandırıldığında özellikle 20-25 yaş arasındaki genç kitlenin iş gezilerine hafta sonu aktiviteleri eklemekten hoşlandıkları görülüyor. Bu yüzden Y kuşağının ilgi alanları, hisleri ve düşünceleri, bleisure trendinin geleceğini de şekillendirecek. 

 

Yeni nesille birlikte özel ve mesleki hayat arasındaki çizgi bulanıklaşıyor ve kayboluyor. O yüzden genç kuşaklar boş zamanlarını daha verimli şekilde kullanmak adına iş hayatları ile tatilleri birleştirmeyi tercih ediyor. 

 

Ayrıca dijitalleşen dünyanın sunduğu tekonolojik yenilikler ve alternatifler, tüketici davranışlarını da baştan aşağıya değiştirdi. Yeni nesiller bir şeyleri satın almak yerine kiralama yoluna gidiyor. 

 

Özellikle otomotiv sektörüne dair yenilikler ve mobil uygulamalar, Y kuşağının tercihlerinin değişmesinde oldukça etkili oldu. Artık bir aracı satın almak yerine ihtiyaçlar doğrultusunda araç kiralamak çok daha cazip.

 

Bleisure Seyahatin Avantajları Nelerdir? 

 

bleisure-seyahatin-avantajlari-nelerdir

 

Jenerasyonlar farklı olsa da bleisure kavramı iş ve özel hayat dengesinin düzenlenmesine katkı sağlıyor. Yalnız iş seyahati yapmak yerine aile ve arkadaşlarla yapılan seyahatler de kişileri daha mutlu kılabiliyor. 

 

Seyahat demek yeni yerler ve yeni insanlar demek. İş seyahatinde tanışılan yeni insanlar da bir noktada yeni iş ilişkileri ve müşteriler anlamına geliyor. Bu sebeple iş ve tatili beraber sunan seyahatlar, bir network oluşturma fırsatı da sağlıyor.

 

Ayrıca şirketler açısından da çalışanlarının farklı deneyimler kazanması ve kültürel anlamda kendilerini geliştirmesi oldukça önemli. Firmalar bleisure kavramı ve ek tatil süreleriyle çalışanlarını iş stresinden de uzaklaştırabiliyor, aldıkları performansı yükseltebiliyor. Böylece hem firmalar hem de çalışanlar kazanıyor.

 

İş ve seyahati birleştirmenin en efektif yöntemi olan bleisure trendiyle henüz tanışmadıysanız acele etmenizde yarar var. Önümüzdeki yıllarda pazar hacmi daha da büyüyecek bu seyahat türü size farklı deneyimler sunacak.  

YORUMLAR

EDİTÖRÜN SEÇİMİ

  Dijitalleşme, otomotiv gibi teknolojiyle doğrudan bağlantılı olan sektörleri etkiliyor ve dönüştürüyor. Dijitalleşen dünyaya egemen olan yeni kuşakların tercihleri ise…

INSTAGRAM'DAN